SEO keresőoptimalizálás

A SEO jelentése a Search Engine Optimization, vagyis a SEO magyarul keresőoptimalizálás. Ez annyit jelent, hogy egy weboldalt bizonyos szavakra, kifejezésekre a találati lista adott helyeire, optimális esetben az első helyre juttatni. 

Az emberek egy keresés során jellemzően csak a találati lista első oldalát nézik meg (90%), ami a Google esetében nagyjából 10 találatot jelent. Ezen keresők közel fele az első találatra fog kattintani, de az első három találat elviszi a kattintások több mint kétharmadát. 

Azért, hogy a weboldal minél jobb helyet szerezzen meg a találati oldalakon, a weboldalt a Google algoritmusaihoz kell állítani. Bár a Google algoritmusai nem publikusak, tehát a nagyközönség nem tudja hogyan működnek, miként rangsorolnak, 10 év alatt felépült egy SEO anyag nálunk is. Ez sajnos vagy nem sajnos, de állandóan változik.

Keresőoptimalizálás 1993 óta létezik, amikor az első keresők megjelentek az interneten. Eleinte csak a weboldalak tartalma és a tulajdonos által megadott kulcsszavak alapján rangsoroltak. Később már azt is figyelték, hogy egy látogató mennyi időt tölt egy oldalon. majd ezeket ötvözték, de a szakemberek a SEO során ezeket robottokkal képesek voltak kijátszani. 

Magyarországon jelenleg a Google keresőjére történik a SEO. Évek óta egyeduralkodó a keresők között hazánkban. Egy 2018 szeptemberében készült felmérés szerint 92,3 százalékos piaci részesedéssel tarol a mezőnyben. Más keresők is jelen vannak, csak lényegesen kisebb részesedéssel: ilyen például az Egyesült Államokban a Microsoft keresője, a Bing, a Yahoo, az Ask.com vagy az AOL, de egy-egy országban vannak más, keresők is. 

A keresőoptimalizálás kapcsán még fontos tudni, hogy a keresések soha nem valós időben zajlanak, az oldalakat a keresőrobotok járják be folyamatosan, az információkat pedig eltárolják. Kereséskor ezek között keresnek a keresők, a minél gyorsabb eredmény érdekében. Nem fésülik át a teljes internetet minden egyes kereséskor, hiszen az nagyjából végtelen hosszú időt emésztene fel. 

SEO TÉNYEZŐK:

1. ON-PAGE SEO ->

  • a weboldal felépítése
  • sebesség, mobilbarát kialakítás
  • a tartalom (minősége, frissessége
  • a címsorok
  • meta leírás 
  • belső linkek 
  • H1, H2, stb. sorok 
  • formázások 
  • 404-es oldal 
  • képek (ALT tag) 
  • kifelé mutató linkek 
  • stb.

2. OFF-PAGE SEO ->

Ha az ON-PAGE SEO már tökéletes, akkor jön a nehezebb lépés. Az OFF-PAGE SEO. Ilyen off-page SEO tényezőt jelentenek a külső linkek, melyek a weboldalára mutatnak más weboldalakról. Minél több és jobb weboldalon jelennek meg linkek a weboldalára, annál jobb helyezést érhet el a Google találtai oldalain. Az off-page SEO azonban nem merül ki a linkekben, ide tartoznak tulajdonképpen a külső reakciók a honlapjára. Ahhoz, hogy ezek jók legyenek, egy kiváló “termékkel” kell előállni, nem csak “egy újabbal” a piacon.  Ha megvan a kiváló termék, akkor már csak a hírnek kell terjednie. Ezek működéséhez a következő lépésekre van szükség:
  • Linképítés 
  • Közösségi média 
  • Hírlevél 
  • Kommentek 
  • Vendég-blogolás 
  • Fórumok használata 
  • Bizalom-építés 
  • Értékelések 
  • Videók és egyéb vizuális eszközök 
  • Tartalmak megosztása
A SEO-ra tehát ezek összességeként kell tekinteni, és nem szabad elveszni egy részletében. A SEO-ban vannak ugyan gyors eredményeket hozó megoldások, ezek azonban csak rövid távon eredményesek. A keresőoptimalizálás egy hosszú távú munka, mely nem hoz azonnali eredményeket. Tehát, ha egy bizonyos keresőkifejezésre az első helyet szeretné megszerezni, akkor az a dolga, hogy abban a témában az Ön weboldala kínálja a legjobb választ. Ehhez kell a kiváló tartalom, a jó felhasználói élmény és a biztonságos weboldal. Ezeket mind kell venni, hogy weboldala keresőoptimalizált legyen.

HOGYAN ZAJLIK A KERESŐOPTIMALIZÁLÁS?

A keresőoptimalizálás folyamata, vagyis egy oldal SEO-ja mindig az elemzéssel indul. Egy már létező weboldal esetében fel kell mérni azoknak a paramétereknek az értékeit, melyek a keresők számára is meghatározók. Felsoroljuk a fontosabb elemeit annak, hogy egy ilyen elemzés során mire kell figyelni. A munka a SEO-audittal indul. Ezután pedig keresésekkel, szoftverekkel és manuális elemzéssel elkezdjük átnézni, hogy rendben vannak-e a SEO-alapok, nincs-e gond az előző részben felsorolt SEO-tényezőkkel:
  • KULCSSZAVAK
  • TARTALMI ELEMZÉS 
  • KÜLSŐ LINKPROFIL JELENTŐSÉGE, OFF-PAGE SEO 
  • A WEBOLDAL SEBESSÉGE 

AMIT MINDEN WEBOLDALTULAJDONOSNAK ÉRDEMES TUDNIA, MIELŐTT BELEVÁGNA A SEO-BA 

A SEO hosszú munka, nem egy azonnali eredmény. A keresőoptimalizálás alapvetően hosszú távú munkával hozza meg az eredményét, és nem egy egyszeri tevékenység. Habár vannak olyan elemei, melyeket egyszer elvégezve is változást hozhatnak a helyezést, komolyabb eredményeket csak folyamatos erőfeszítésekkel, optimalizálással lehet elérni.  Másrészt a végrehajtott változtatásoknak is csak lassan bontakozik ki az eredménye. Hónapokat kell várni arra, hogy a SEO-munka hatását teljes egészében láthassuk. A büdzsét tehát ennek megfelelően kell tervezni.  A SEO-NAK IS MOBILBARÁTNAK KELL LENNIE. A jó SEO a jó weboldalnál kezdődik. Egy jó weboldalnak pedig most már mobilbarátnak kell lennie, azaz mobiltelefonra optimalizáltnak. Ráadásul a Google hamarosan átáll az úgynevezett mobil indexre, vagyis a helyezéseket egyes kulcsszavakra a mobilos weboldalak alapján fogja meghatározni. Úgyhogy biztosra lehet venni, hogy a mobilnézet fontos tényező a Google számára, ezért Önnek is annak kell lennie.

Amennyiben Ön is szeretne elégedett ügyfél lenni, vegye fel velünk a kapcsolatot és mindent megteszünk annak érdekében, hogy a végén büszkén meséljen üzlettársainak arról, hogy milyen lett az új weboldala.

Név

Telefon

E-mail cím

Üzenet

15 + 5 =

Az üzenet elküldése előtt írja be a fehér négyzetbe a két szám összegét:

Az üzenet elküldése előtt írja be a fehér négyzetbe a két szám összegét